Login | Register
Forgot your password?

Math Required!
What is the sum of: 6 + 5    

A password will be emailed to you.

marypoppinsreturns01
Our Rating
Your Rating
VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Mary Poppins visszatér

2018.12.20. (Mary Poppins Returns) A Mary Poppins visszatér a gazdasági válságtól sújtott, 1930-as évekbeli Londonban játszódik, 24 évvel az első rész után. Michael Banks három gyermekével és házvezetőnőjével, Ellennel még mindig a Cherry Tree Lane-en lakik, és abban a bankban dolgozik, melyben egykoron apja is. Jane Banks anyja nyomdokába lépve áll ki a munkavállalók jogaiért, miközben segítő kezet nyújt Michael családjának. Miután Michaelt súlyos veszteség éri, a talányos dadus, Mary Poppins ismét felbukkan a életükben, és különleges varázsképességei, no meg a mindig vidám lámpagyújtogató, Jack segítségével segít a családnak ismét felfedezni az élet örömeit és csodáját.

4 OSCAR-JELÖLÉS 2019
(Legjobb látvány; Legjobb jelmez; Legjobb zene; Legjobb betétdal)

KRITIKA

A visszatér, de minek kérdésre nem is feltétlenül nehéz válaszolni. Mármint, a Disney bizonyos szempontból mindent megtett azért, hogy az ötvennégy évvel ezelőtti klasszikus igencsak megkésett folytatása nagyjából ugyanarról (Londonról, egy csudálatos nevelőnőről és a gyermekkor szépségéről) és ugyanúgy (vegyes technikával, esernyővel, dallal, tánccal) szóljon, mint az eredeti. Ugyanakkor a legfontosabbat mégis kifelejtették a számításból.

Kovács Gellért

marypoppinsreturns01Mégpedig azt, hogy nem elég a tisztelet a varázslathoz. A Mary Poppins sok szempontból különleges produkció volt a maga idejében, s nem csak az Egérgyár élőszereplős produkcióinak adott új lendületet, vagy Julie Andrewst segítette jól megérdemelt mozikarrierhez, hanem az akkor csúcson lévő hollywoodi musical műfaját is megajándékozta egy előremutató örökbecsűvel, amely (az írónő P. L. Travers részleges bánatára) legalább annyira erősítette a Disney brandjét, mint amennyire a cég imidzsétől függetlenül is képes volt szórakoztatni az egész családot. És teszi ezt még ma is, rendületlen derűvel.
Úgyhogy messze nem az volt a legnagyobb dillemma, hogy Emily Bluntnak esetleg nem áll majd csinosan a kalap és az esernyő, hanem sokkal inkább az, hogy Rob Marshall végre képes lesz-e olyan filmmusicalt rendezni, amely nem csak a lélektelen miminumot tudja átmenteni a zsáner régi mestereitől. És hogy születnek-e olyan betétdalok, amelyek felérhetnek a Sherman-testvérek legendás szerzeményeihez, amelyek slágerességével aligha merne vitatkozni bárki, akinek van szíve és füle, valamint kedveli – de legalább elismeri – a Disney mesevilágának zenei játékosságát és érzelmességét.
Nos. Nem, most sem sikerült Rob Marshallnak elhitetnie, hogy megállta volna a helyét a hatvanas években, mint musicalrendező. Csakúgy, mint a Chicago, a Kilenc és a Vadregény esetében, most sem képes igazi élettel megtölteni a stúdiókban nagy erőkkel megépített díszletet. A Mary Poppins visszatér nem több, mint igyekvő nosztalgitrip egy olyan rendezőtől, aki bizonyára már csak kötelességből is látta elégszer marypoppinsreturns02Robert Stevenson eredeti filmjét, de ahhoz, hogy annak bűbáját is képes legyen átmenteni 2018-ba, az üzembiztos fogásoknál bizony jóval többre lett volna szükség.
Például arra, hogy ne bújtassa el szinte az egész filmet a címszereplő mögé. Mert igen, a Mary Poppins visszatér túl sokat vár Emily Blunttól. Azt várja tőle, hogy egyetlen csettintéssel elvégezze a többiek munkáját is: Colin Firth és Meryl Streep helyett ne ripacskodjon, Lin-Manuel Miranda lámpagyújtogatója helyett is legyen hiteles, s valamit könnyítsen a dalszerző, azaz Marc Shaiman szorult helyzetén is. Aki biztosan tudta, mennyire reménytelen feladatot kapott, így aztán nem is pepecselt sokat a dalokkal. Kirázta őket a kisujjából. Azok meg olyanok is lettek. Kedvesen puffannak a londoni utcakövön.
S mindennek megfelelően – hiába beszélünk hagyományos adaptációról, vagyis Marshallék hiába takaróznak azzal, hogy ők bizony a második Mary Poppins-könyvből dolgoztak, arról nem tehetnek, hogy 1964-ben nem csak az első regényt használták Stevensonék – a Mary Poppins visszatér tulajdonképpen egy másolat, amely túl művi, túl hosszú, túl poros, túl édeskés. És túlságosan unalmas.
Pont olyan, amitől az igazi Mary Poppins teljes joggal ingatná a fejét.

voxmeter055

130 perc, amerikai

Reviewed by Echte on 19 December 2018

Szólj hozzá!