Login | Register
Forgot your password?

Math Required!
What is the sum of: 10 + 11    

A password will be emailed to you.

thesnowman01
Our Rating
Your Rating
VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 3.3/5 (3 votes cast)

Hóember

2017.10.12. (The Snowman) Amikor leesik az első hó, és Harry Hole, az elit nyomozóosztag vezető detektívje egy eltűnt áldozatról értesül, arra gyanakszik, hogy egy rejtélyes sorozatgyilkos lépett újra akcióba. Egy éles elméjű újonc segítségével Harrynek több évtizedes régi ügyeket kell összekötnie ezzel a brutális új üggyel, ha túl akar járni a felfoghatatlanul gonosz gyilkos eszén a következő hóesés előtt.

KRITIKA

Hulla, hó, hervatag nyomozó.

Arányi Zsuzsanna

thesnowman01Egy bestiális sorozatgyilkos, aki nőket öl és csonkít meg, darabjaikat pedig hóember „alkatrészként” használja, ezúttal Oslóban bukkan fel. A korábbi és az új esetek között egy fiatal rendőrnő, Katrine Bratt (Rebecca Ferguson) tételez fel összefüggést, a legendás nyomozó, Harry Hole (Michael Fassbender) – akinek alkohol utáni szomját csak egy bonyolult ügy felgöngyölítése tudja csillapítani – figyelmét pedig egyenesen a gyilkos hívja fel magára: egy groteszk versikét és egy hóemberrajzot küld…
El sem tudjuk képzelni, hogy Tomas Alfredson annak ellenére, hogy megrendezte a fojtogató atmoszférájú Suszter, szabó, baka, kém című filmet, hogy volt képes ilyen vontatott és minden hatás nélküli mozit készíteni. A Hóember hiába készült az egyik legnépszerűbb norvég író, Jo Nesbø bestselleréből, és hiába vitte vászonra egy svéd alkotó, minden pillanatában csak mímeli a skandináv krimik hangulatát: nem teremt gyomorszorítóan feszült légkört, nem mászik bele az emberi lélek vakítóan fehér hóval disszonáns éjsötét bugyraiba, nincs keserédes humor, nem áll össze a darabkákból a puzzle. Kapunk viszont egy a nézők számára jóval idő előtt lelepleződő gyilkost (ez mondjuk a könyvnek is hibája), zavaros háttértörténetet, össze nem tartó szálakat és egyébként jó színészeket, akik olyanok, mintha egy másik filmben thesnowman02játszanának. Ha már a könyv: vállalva a Nesbø-rajongók haragját, véleményem szerint a Hóember közel sem a nordic noir koronázatlan királyának legjobb műve, de ami a filmre vitel során történt az alapanyaggal, az egészen döbbenetes, mind történet szintjén, mind megvalósításban – ellenálltam a kísértésnek, hogy még a moziban csekkoljam, ezt tényleg Afredson dirigálta-e, ugyanis egészen amatőr megoldásokat is láthatunk. Harry Hole karaktere sem igazán adta meg magát az adaptálás folyamatának: kőkemény törékenységének disszonanciája csakis a figurát alakító Michael Fassbender miatt szivárgott át a vászonra valamennyire, de napjaink egyik legcsodásabb színésze sem képes megmenteni a helyzetet. Hogy mutassa meg az ikonikus nyomozó szétcsúszottsága ellenére is borotvaéles eszét, ha egy többnyire összefüggéstelen, kapkodó, hiányos, logikai bakiktól sem mentes cselekményben kell helytállnia? A film nem építkezik, a jelenetek ad hoc vannak egymás után dobálva, aztán komplett szálakról feledkeznek meg nagyvonalúan a készítők (és ezt nem magyarázza, hogy vörös heringként szolgáltak, mert az enervált tálalás miatt még a figyelmünket sem terelik el). Az operatőri munka helyenként csodás, kiváltképp, ha a lenyűgöző tájat pásztázza a kamera, de még ez sem a film javát szolgálja, hiszen azt emeli ki, hogy mennyire nem sikerült a moziterembe jeges feszültséget varázsolni, csak szobameleg kókadtságot. Tél van és csend és hó és unalom.

voxmeter045

A végső százalék a VOX írói által adott százalékok átlaga!

119 perc, brit-svéd-amerikai

Hóember, 3.3 out of 5 based on 3 ratings
Reviewed by Echte on 11 October 2017

Szólj hozzá!