Login | Register
Forgot your password?

Math Required!
What is the sum of: 12 + 6    

A password will be emailed to you.

booksmart01
Our Rating
Your Rating
VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Éretlenségi

2019.05.30. (Booksmart) Amy és Molly legjobb barátnők és rém szorgalmas tanulók. Iskolaéveiket végiggürcölték a jó eredményekért, ennek köszönhetően biztatóbb jövő előtt állnak, mint folyton bulizó társaik. Ám a diplomaosztó előtti este a két elválaszthatatlan, rendszerezett életű lány egyszeriben rádöbben, hogy totálisan kimaradtak a szórakozásból. Hogy bepótoljanak négy évnyi nem-partizást egyetlen éjszaka alatt, őrült kalandra vállalkoznak, amihez nem lehet elég éretlennek lenni.

KRITIKA

Attól, hogy egy tinivígjáték feminista, még simán előfordulhat, hogy arcon hánynak benne valakit.

Tóth Csaba

booksmart01A Koszorúslányok óta tudjuk, hogy a kissé alpári vígjátékok akkor is tökéletesen működőképesek, ha nők a főszereplői, és ennek újabb ékes bizonyítéka az Éretlenségi című mozi, ami érzékenységében és témáiban leginkább a tavalyi, kiválóan sikerült Szűzőrség című vígjátékhoz hasonlítható, leszámítva azt a nem elhanyagolható különbséget, hogy itt a szülőknek aprócska szerep jut csupán.
Olivia Wilde-ot leginkább olyan filmek és sorozatok színésznőjeként ismerjük, mint a Tron – Örökség, a Hajsza a győzelemért, vagy a Dr. House. Kétségtelen, hogy az utóbbi években kevesebbet hallhattunk felőle, aminek nem az volt az oka, hogy Wilde már ne lenne kapós Hollywoodban, hanem az, hogy: 1. megházasodott és anya lett, ezt pedig szerette volna kiélvezni. 2. lassan, de biztosan indult el a pályamódosítás irányába, ugyanis pár éve elhatározta, hogy rendező lesz. Wilde azonban – ellentétben például Dobó Katával – ismeri a lépcsőfokokat: mielőtt belefogott volna az első nagyjátékfilmjébe, kisfilmeket rendezett, sőt, 2016-ban még a Red Hot Chili Peppers számára is forgatott egy menő klipet. A tudatos felkészülés állítólag abban is meglátszott, hogy színésznőként évek óta közelről figyelte, hogyan dolgoznak a rendezői, és bevallása szerint Martin Scorsesetől tanult a legtöbbet, akivel a Bakelit című sorozatban dolgozott együtt.
Scorsese hatása maximum a nagyon tudatos, kiváló stílusérzékről tanúskodó zenehasználatban érhető tetten: az Éretlenségi teli van jobbnál jobb trendi zenékkel, amiket Wilde booksmart02kiváló ritmusérzékkel, mindig a cselekményt támogatva használ, ugyanakkor a zenéi nem nyomják agyon a filmet. Scorsese helyett a filmben inkább a kamaszmozik nagy varázslójától, John Hughestól kölcsönzött sokat, aki úgy tűnik, annyira meghatározó volt a ’80-as és ’90-es évtizedben felnőtt generációnak, hogy már nem is tudnak úgy mesélni a tinédzserekről, hogy ne őt idézzék. Ezzel persze nincs nagy baj, amíg jól csinálják, és Wilde jól csinálja. Két hőse – akik későn kapcsolnak, hogy nem ártott volna kissé lazulni is a gimi alatt a könyvmolykodás mellett – ugyanolyan eszes és sziporkázó, mint Hughes szereplői, ugyanakkor mégis esendő, hihető és szerethető figurák, és bár korkövetelményként néhány gusztustalan poén is bekerült a repertoárba, az Éretlenségi egyszer sem akar az Amerikai pite-filmek nyomdokaiba lépni. A Superbad-hasonlat valamivel helytállóbb, és bár annál a filmnél nagyobb a szíve, de ez még nem jelenti azt, hogy jobb is lett. Beanie Feldstein és Kaitlyn Dever ragyognak a főszerepben, a mellékszereplők remekbe szabottak, a sztorinak van íve, a karakterfejlődés stimmel, és sokat lehet rajta röhögni. Ugyanakkor egy-két üresjárat is akad, bár szerencsére ezek sosem tartanak túl sokáig. Wilde első nagyjátékfilmje ügyes és meggyőző lett.

voxmeter075

102 perc, amerikai

Reviewed by Echte on 29 May 2019

Szólj hozzá!