Login | Register
Forgot your password?

Math Required!
What is the sum of: 9 + 1    

A password will be emailed to you.

creed01
Our Rating
Your Rating
VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 4.0/5 (4 votes cast)

Creed: Apollo fia

2016.01.21. (Creed) A film főszereplője Adonis Johnson (Michael B. Jordan) soha nem ismerhette világhírű apját, a nehézsúlyú bajnok Apollo Creedet, aki még az ő születése előtt meghalt. Tagadhatatlan azonban, hogy a box a vérében van, ezért Adonis Philadelphiába utazik, ahol Apollo Creed legendás meccsét vívta az akkor még feltörekvő Rocky Balboa-val. A városba érkezve Adonis megkeresi Rocky-t és arra kéri, hogy legyen az edzője. Bár Rocky ragaszkodik hozzá, hogy ő már visszavonult, meglátja Adonisban egykori riválisa, majd későbbi jóbarátja Apollo erejét és elszántságát. Beleegyezik, hogy a fiatal boxolót a szárnyai alá vegye, még úgy is, hogy az egykori bajnok egy sokkal halálosabb ellenféllel küzd, mint akikkel valaha farkasszemet nézett a ringben. Rocky-val a háta mögött Adonisnak hamarosan lehetősége nyílik megküzdeni a bajnoki címért, a kérdés annyi, hogy képes lesz-e igazi harcossá változni, mire eljön a nagy összecsapás ideje.

OSCAR-JELÖLÉS 2016
(Legjobb férfi mellékszereplő: Sylvester Stallone)

KRITIKA

Egyetértek a külföldi kollégákkal: Sylvester Stallone Oscart érdemelne. Csak azért mellékszereplőit, mert hivatalosan ugye ez már nem Rocky Balboa filmje. Pedig dehogynem! Még nagyon is az övé!

Kovács Gellért

creed01A folytatást majd meglátjuk. Mindenesetre (s akkor most, a kritika elején hagyom az érzelmeket, hadd irányítson kicsit a rideg kereskedelmi számítás), Ryan Coogler a lehető legalázatosabban, ám kicsit se ijedősen vette kézbe a Rocky-franchise irányítását, úgyhogy simán van arra esély, hogy az olasz csődör – egykori ellenségének, majd – barátjának fia még jó néhányszor beszállhat a ringbe, s még az is lehet, hogy Sly nélkül is sikeresen szétbokszolhatja a box office-t. Coogler valós történetet feldolgozó, előző közös filmjükben, A megállóban is kiválóan instruálta az egyébként is egyre jobb Michael B. Jordant: a San Francisco-i metróban meggyilkolt fiatalember, Oscar Grant története ugyan sok mindent megmutatott, amitől a pályakezdő Coogler nagy rendezővé válhat a későbbiekben, de arról csak elképzeléseink lehettek, hogy mit kezd majd Rockyval, mint edzővel, s miféle utódja lehet neki Adonis Creed, a negyedik részben elhunyt legjobb haver házasságon kívüli gyermeke.
A jövő többesélyes, de ez a film olyan hatásos, hogy Stallone tisztelői bizonyosan szédelegni fognak tőle. Aki eddig nem bírta a szériát, vagy hidegen hagyta Balboa csúcson túli sorsa, valószínűsíthetően annyira nem érti az előzetes felhajtást, hiszen az Apollo fia hiába nyersebb legtöbb elődjénél, alapvetően tényleg olyan, mint szinte bármelyik epizód: hősies, férfias, screed02zentimentális, önmagától meghatódott. Coogler nagy bravúrja tulajdonképpen nem is bravúr: egyszerűen csinált egy Rocky-filmet, amivel azonosulni tudott, s amely egyetlen másodpercig se felejti el, hogy a sorozat erényeit és korlátait szem előtt tartva kell az elvárt katarzisig tréningezni a nézőt. Na de akkor miért adnánk Oscar-díjat Stallonénak?
Ez csak addig kérdés, amíg meg nem látjuk őt a vásznon. Sly még sose volt ilyen öreg. Illetve még sose vállalta fel ennyire, hogy az. Persze a hatodik, számozás nélküli Rocky-mozi is megmutatta 2006-ban, hogy bőven van még miért átölelni ezt a kedves sportlegendát, ám a Creed arra bizonyíték, hogy Sly hiába érti és szereti Balboát, hiába tudjuk, hogy annyira összenőttek, amennyire ez lehetséges, bizony az előző rész is erősebb lett volna, ha nem Stallone rendezi. Ide már külső szem kellett. Coogler finoman terelgeti őt és Jordant, pontosabban bemutatja őket egymásnak, s nemcsak Sly, de a srác is érti, mit jelent a popkultúrának Rocky, s minden, ami hozzá és a zsánerhez tartozik. Viszont az öncélú hajlongás elmarad – így lesz duettjük megindító, s maradéktalanul élvezetes. Bár a Creed – Apollo fia természetesen tele van sokszor kimondott, giccsbe hajló nagy szavakkal harcról és kitartásról, attól bámulatos, ahogy ez a két ember egymásra néz, ahogy együtt melózik. Ahogy benne van a tekintetükben az, amitől akkor is megérintene minket a film, ha csak fele ennyire lenne odaadóan összerakva. Uraim, ha nem akarják, hogy a fények felkapcsolása után lássák önöket sirdogálni, vigyenek napszemüveget a vetítésre! Én szóltam!

voxmeter090

 

133 perc, amerikai

Creed: Apollo fia, 4.0 out of 5 based on 4 ratings
Reviewed by Echte on 20 January 2016

Szólj hozzá!